wtorek, 23 lutego 2010
Karma, Kant i „Datta Tech”
Wielu ludzi dociera do mnie i zadaje następujące pytanie: Zajmuję się duchowością od dłuższego czasu, wiele lat. Podążałem za wieloma nauczycielami, paradygmatami, ale muszę przyznać, że nie osiągnąłem sukcesu. Rzeczy pozostają tak jak były, moje finanse nie są dobre, moje związki nie są dobre, moje zdrowie podupada. Co mogę zrobić? Czy te techniki działają, czy nie? Jest to pytanie większości ludzi: rzeczy nie wydarzają się, a nawet jeśli to zajmuje to bardzo dużo czasu, więc cóż można zrobić?
Chciałbym, abyście przeanalizowali, to pytanie.
Wszyscy przybywają na ten świat z pewną karmą. Karma jest nadana – ktoś rodzi się jako bogacz i nie ma kłopotów z pieniędzmi, lub jako ktoś sławny z wieloma możliwościami, ale to jest naprawdę niewiele osób. Większość ludzi nie urodziła się pod złotą gwiazdą i musi naprawdę się ciężko natrudzić, aby zdobyć samochód czy pracę; aby odnieść sukces w życiu. Dlaczego tak jest? Jest tak z powodu karmy. Dałem wam wiele wideoklipów na temat karmy, jak ona blokuje manifestowanie, jak używać niektórych mantr, takich jak Thiru Nila Kantam, aby wypalić karmę. Chcę, abyście powrócili do tych wideoklipów i oglądali je raz po raz, aby pozbyć się karmy.
Jeżeli nie pozbędziecie się karmy, to wasza przyszłość pozostanie taka sama. A to dlatego, ponieważ wasza przyszłość nie jest niczym innym jak waszą przeszłością. Jest przeszłością, która zjawia się jako przyszłość. Wasza przeszłość zdecydowała [już] o waszej przyszłości i pojawia się w formie karmy, zdarzeń [ang. events: zdarzeń, wypadków, przypadków, ewentualności] i sposobności, tak więc musicie to wykasować.
To klasyczne wyjaśnienie [funkcjonujące] w tradycji indyjskiej, w tradycji buddyjskiej. Te dwie tradycje mają całkowitą wiarę w prawo karmy, co osobiście uważam za prawdę bez względu na to, w co kto wierzy.
Teraz chciałbym pomówić o współczesnym zrozumieniu [tych kwestii] z punktu widzenia Kanta, filozofii kantowskiej. Według Kanta wasze umysły są zdeterminowane lub [inaczej] umysł sam w sobie ma nastawienie zdeterminowane. Tak więc, wszystkie wasze doświadczenia są aprioryczne ze względu na uwarunkowania umysłu. Umysł osądza wcześniej ze względu na swoje uwarunkowane zdolności. Tak więc, zawsze patrzycie na wszystko poprzez spektakle waszych umysłów. On ma kategorię przymusu powierzchowności [ang. necessity of universality], która decyduje o waszych doświadczeniach, jak reagujecie na zdarzenia, sytuacje, itp. Tym samym, filozofia Kanta jest bardzo bliska [koncepcji] karmy.
Nie jestem po prostu filozofem, lecz pragmatycznym realistą. Chcę dać wam kilka rad jak można poradzić sobie z tą sytuacją poprzez techniki wypalające karmę. Co do umysłu, który już jest zdeterminowany, to co możecie zrobić, to ponawiać modlitwę. Módlcie się to Tego, komu jesteście w stanie zawierzyć. Może to być Mesjasz, Prorok, Guru lub Bóg. Wtedy pojawi się boska interwencja! Tę boską interwencję określam podług mojego imienia „Datta Tech”, technologią Datty*. To sprowadza działanie pośrednictwa, które jest bardziej potężne niż umysł, który żyje ograniczeniami.
Po prostu módl się do kogoś komu potrafisz zawierzyć i dzięki temu daj sobie tę siłę, jak powiedział Jezus, że potrzebujesz tylko trochę wiary aby poruszać góry. Nawet wiara taka mała jak ziarenko gorczycy pomoże ci poruszyć góry**. Tym jest właśnie „Datta Tech”.
(Siva Baba, Karma, Kant and Datta Tech, maj 2007, youtube)
* Datta. Przyjęta przez Siva Babę nazwa Dattatreya (wymowa i pisownia zmieniona niedawno na: Dattariya) lub krócej Datta pochodzi od Dattatreya, który przez Hindusów jest uznawany za boga, będącego wcieleniem Boskiej Trójcy: Brahmy, Wisznu i Sziwy. Słowo Datta oznacza „Dany”, a to ze względu na to, że boska trójca ofiarowała sama siebie w postaci syna małżeństwu indyjskich mędrców (riszi), Atri i Anasuyi. W tradycji Natów (ang. Nath tradition) Dattatreya jest rozpoznawany jako Awatar oraz inkarnacja Pana Sziwy, a także jako Adi-Guru (Pierwotny Nauczyciel). Tradycja Natów ma charakter heterodoksyjny i obejmuje wiele „pod-linii” siddhów. Zapoczątkowana została poprzez Matsyendranath’a i rozwinięta następnie przez Gorakshanath’a. Tych dwóch joginów czczonych jest również w buddyzmie tybetańskim, gdzie uważani są za Mahasiddhów (wielkich adeptów), obdarzonych znakomitymi mocami oraz perfekcyjnymi duchowymi osiągnięciami.