TEMATYKA STRONY

SYLWETKI I NAUKI SIDDHA JOGINÓW                                OPOWIEŚCI O NIEZWYKŁYCH OSOBACH

NARZĘDZIA JOGICZNE: PRAKTYKI, MEDYTACJE, TECHNIKI           INSPIRUJĄCE WŁASCIWOŚCI, UMIEJĘTNOŚCI I ZDARZENIA

                                                                                                                                                                                                                             

                            

niedziela, 28 marca 2010

Wiadomość od Dr. Pillai. Na rozstaju


Na rozstaju
Znalazłem się na rozstaju swojego życia oraz rozumienia natury ludzkiej.  

Jestem na rozstaju w moim życiu oraz w rozumieniu natury ludzkiej. Rozważyłem swoje nauczanie i interakcję z ludźmi oraz ich wpływ na ogólną publiczności. Chcę zrobić kilka ważnych zmian opartych na moim aktualnym rozumieniu życia.

Rozszerzam swoją tożsamość poza ograniczenia tożsamości indyjskiego guru. Dla wielu ludzi tożsamość ta spostrzegana jest jako zbyt ograniczająca. Napotykając na nią wielu ludziom podnosiła się jedynie brew,  a gdyby nie ona to mogliby się oni przyłączyć do ruchu przekształcania świata. Wielu (99.9999%) stoi na zewnątrz bramy, bo obawia się idei guru. Ludzie mogą myśleć, że jest to niebezpieczny kult!  

Teraz dołączam do szanowanego kultu nauki, technologii i świata uniwersyteckiego. Nie jest to dla mnie nowość. W 1983 roku byłem zaproszony do Stanów Zjednoczonych w związku z rozprawą doktorską opartą na moich publikacjach i badaniach prowadzonych na Uniwersytecie Madurai.  Jednak, po uzyskaniu doktoratu, świat uniwersytecki nie przemawiał do mnie, a to dlatego, że na Uniwersytecie raczej [teoretycznie] nauczałem o Buddzie albo Patandżalim niż o [praktycznym] życiu jak oni.

Tak więc, nauczanie teoretyczne zamieniłem na nauczanie mistyczne oparte na doświadczalnym punkcie widzenia – poprzez używanie rozmyślania i rytuałów. Ta zmiana formy nauczania powiodła się, jednakże równolegle spowodowała, że bardzo szybko wzrosła tożsamość mnie jako guru, co zaczęło mnie niepokoić. Odgrywanie roli guru jest częścią mojej starej karmy z wielu wcześniejszych żywotów. ‘Palmowe liście nadi’* ujawniły listę różnych guru, którymi byłem podczas mojej długiej historii inkarnacji: Agasthiya, Jnanasambandar, Manikkavackar, Sundarar, Ramalingam i tak dalej.

Zaufałem guru Ramalingam i wielkiej mantrze: “Arut Perum Jyothi”, który otrzymał ją bezpośrednio od Boga Światła. Podobnie, mam ogromne poważanie dla Jnanasambandar, od którego otrzymałem mantrę oczyszczającą karmę: “Thiruneelakantam”. Łatwo mi polegać i odnosić się do wszystkich tych świętych. Dzisiaj jednak, zgadzam się z nimi w takim samym stopniu, co się nie zgadzam. Nie chcę powtarzać żadnych z moich wcześniejszych wcieleń - są one ograniczające i niedostosowane do obecnych czasów.

W tym wcieleniu mam szczęście mieszkać w Stanach Zjednoczonych, gdzie naukowcy, filozofowie społeczni i antropolodzy kulturowi robią znaczący postęp w zmienianiu jakości ludzkiego życia.


Uwalniając Przeszłe Tożsamości

Często wspominałem, że byłoby mi trudno uwolnić się od mej stare karmy bycia guru. Jednakże w końcu to robię. Podróż do Egiptu w lutym wzmocniła tę decyzję.

5000 lat temu Egipcjanie mieli lepszą wiedzę – zrozumienie, które nie było po prostu linearną wiedzą naukową, lecz holistycznym zrozumieniem, poprzez które mieli oni dostęp do wiedzy pochodzącej ze wszystkich galaktyk.

Chcę wcielić tę holistyczną wiedzę do mojego nauczania. W tym celu muszę odstąpić od mojej ograniczonej tożsamości. To nie tak, że to co wam wcześniej przekazałem jest nieważne. Zamierzam po prostu poszerzyć horyzonty.

Na przykład, zawsze uczyłem was jak pracować z mądrością jogów, mądrości bogów i bogiń indyjskiej tradycji. Obecnie zamierzam włączyć w to mądrość, która pochodzi od egipskich bogów i bogiń. Wkrótce planuję odwiedzić Grecję, i wtedy włączę do naszej świadomości tamtejszych bogów i boginie.

Carl Jung i Mircea Eliade obaj posługiwali się pojęciem “archetypu” (mimo, że ich pojęcia wzajemnie się trochę różniły). Uznają oni, że wyższa inteligencja rezyduje w archetypach, które rezydują w  nieświadomości. Jung zawarł tę idee w swojej książce: Man and his Symbols**. Archetypy te są dostępne zarówno dla kultur nowoczesnych jak i pierwotnych. Są ekspresją superinteligencji. Możesz je nazywać bogami, boginiami, obcymi lub świetlistymi istotami. Natomiast jeśli  nie wierzysz [w bogów czy obcych], to możesz określać je siłami tkwiącymi w nieświadomej psychice, nieświadomej inteligencji, która wykracza poza inteligencję codziennego umysłu.


                       (Dr. Pillai (Siva Baba), Message from Dr. Pillai: At A Crossroads, PillaiCenter.com, III 2010)  


Przypisy:
* Palmowe liście nadi – starożytny wedyjski system określania przeszłości, teraźniejszości i przyszłości, oparty o nauki i mistyczne doświadczenia siddha-jogów. 
** Man and his Symbols – ‘Człowiek i jego symbole’ jest ostatnią psychologiczną pracą podjętą przez Junga przed jego śmiercią w 1961. Pierwszy raz opublikowana w 1964.