TEMATYKA STRONY

SYLWETKI I NAUKI SIDDHA JOGINÓW                                OPOWIEŚCI O NIEZWYKŁYCH OSOBACH

NARZĘDZIA JOGICZNE: PRAKTYKI, MEDYTACJE, TECHNIKI           INSPIRUJĄCE WŁASCIWOŚCI, UMIEJĘTNOŚCI I ZDARZENIA

                                                                                                                                                                                                                             

                            

czwartek, 11 marca 2010

Sekret Tworzenia (część 1 i 2)

CZĘŚĆ 1

Chcę pomówić o sekrecie tworzenia [rzeczywistości], [o tym] jak tworzymy. Tworzymy z wewnątrz na zewnątrz. Wszystko pochodzi z niewidzialnego i staje się widzialnym. [Wszystko] pochodzi z niezamanifestowanego i staje się zamanifestowanym. Proces niezamanifestowany jest najważniejszym elementem w tworzeniu. A to dlatego, że jest pierwszy. Podobny jest projektowi, który jest pierwszy, a [dopiero] następnie powstaje budynek. 

Musimy zrozumieć dynamizm, który jest zaangażowany w proces manifestowania. Istnieją wiązki fal dźwiękowych, które są odpowiedzialne za kreowanie wszystkiego. W pierwszej kolejności tworzą one obrazy i słowa. A następnie w swoim umyśle lub w swojej świadomości tworzysz jednowymiarowy wzór. Później jest on przekładany na trzywymiarową materialną manifestację. 

Problem, na który ludzie natrafiają podczas manifestacji pochodzi z wadliwości wewnętrznego self (ang. inner self). Fale dźwiękowe, które są zaangażowane podczas jednowymiarowego tworzenia obrazów, słów, itp. są uszkodzone (ang. corrupt) u większości ludzi. To uszkodzenie jest rezultatem kłopotów w manifestowaniu.
Co mam na myśli mówiąc o uszkodzeniu fal dźwiękowych w czyjejś świadomości? Zasadniczo oznacza to kilka rzeczy, ale skoncentruje się tylko na jednej. Oznacza to niemożliwość wytworzenia bardzo subtelnych form fal dźwiękowych.

Jeśli twój umysł, twoja świadomość będzie zdolna wytworzyć bardzo subtelne formy fal dźwiękowych, wtedy w ogóle nie będziesz miał trudności w manifestowaniu [tego, co chcesz]. Jak to zrobić? Poprzez medytację. Dlatego jogini nieustannie angażują się w medytację, aby zejść do samego środka [podstawy] umysłu lub świadomości i z tego poziomu myśleć myśl, np. wizualizowanie samochodu, domu lub cokolwiek tylko chcesz zamanifestować. Z tego poziomu manifestacja urzeczywistni się bardzo szybko. Taka jest właśnie różnica w manifestowaniu czegoś przez jogina lub przez [niemedytującego, „zwykłego”] człowieka. Zwykle ludzie zaczynają planować jak zdobyć samochód, a to [planowanie] ulega uszkodzeniu w zewnętrznym świecie.

Jogini nie martwią się hipotekami, swą zdolnością kredytową, itp. A to dlatego, że wiedzą, że wszystko pochodzi z wewnątrz i wizualizują dom lub samochód [lub cokolwiek] na bardzo subtelnym poziomie. Jogin wchodzi na ten poziom, przekracza umysł, dociera do samych korzeni [początków] fal dźwiękowych, które są również korzeniami świadomości. Tam przekracza myślenie, czucie [i zmieszanie się z tym wiążące], albo nawet idzie jeszcze dalej.

Dlatego właśnie medytacja jest tak bardzo ważna. Musicie naprawdę udać się na bardzo spokojny [cichy] poziom [umysłu, świadomości] i funkcjonować z tego poziomu. Jeżeli tak zrobicie, to manifestacja będzie bardzo prosta.


CZĘŚĆ 2

W moim poprzednim wideoklipie na temat sekretu manifestacji wspomniałem, że za tworzenie rzeczywistości są zasadniczo odpowiedzialne wewnętrzne dźwięki. Są one jednowymiarową podstawą materialnej kreacji (rzeczywistości), która to ma trzy [przestrzenne] wymiary i [dodatkowo] zależna jest od czasu. Później powiedziałem, że te wewnętrzne dźwięki muszą być doświadczane w subtelnej formie, tak aby nabrały moc. Gdy tylko nabiorą mocy, to staja się bardzo użyteczne dla manifestowania w świecie zewnętrznym.

Możecie się zastanawiać, co mam na myśli mówiąc ‘dźwięki wewnętrzne’? Czy są różne od tych dźwięków, które [zazwyczaj] znamy? Jogini klasyfikują te dźwięki jako samogłoski* i spółgłoski**. Każda samogłoska i każda spółgłoska posiada wewnątrz siebie wbudowaną energię potrzebną do wykreowania określonej manifestacji [w świecie zewnętrznym]. 


(Alfabet Siddham) 

Jest w to więc zaangażowana nauka. W pierwszej kolejności musicie zrozumieć, czym są te dźwięki, te samogłoski i spółgłoski. To jedna rzecz. Kolejną rzeczą, którą musicie zrozumieć jest ich subtelna natura i poziomy: „grubo” subtelny (ang. gross-subtle: grubo-, jaskrawo-, solidnie-subtelny), super-subtelny, super-super-subtelny.

Wszystko to zostało jasno przedyskutowane i usystematyzowane przez joginów, którzy uczynili to dla pożytku ludzkości, tak aby ludzie mogli manifestować w swoim życiu to, co chcą. Niestety, niezbyt wiele z tych informacji przedostało się do płaszczyzny publicznej. Wiele pozostaje na płaszczyźnie, [do której mają dostęp] jedynie uczeni oraz jogini.

Mantry należą do tej kategorii dźwięków, dźwięków wewnętrznych. Z tego powodu medytacja z [użyciem] mantry jest bardzo efektywna i produkuje rezultat.

Będę mówił o tym w następnym miesiącu, a to dlatego, że wybrałem najbardziej sprzyjający czas, aby to przedstawić. Wypada on podczas następnej pełni [księżyca] w połowie lipca – około 17’stego, zarówno w strefie wschodniej oraz zachodniej. Nie przegapcie tej sposobności.

                                                     (Siva Baba, The Secret of Creation, Part 1, Part 2, youtube, 2008)

* Sanskryckie samogłoski: A AA I II U UU RI RII LI LII E EE O OO AM AH 
    
** Sanskryckie spółgłoski: KA KHA GA GHA NGA TSA TSHA DZA DZHA NJA TA THA DA DHA NA TA THA DA DHA NA PA PHA BA BHA MA JA RA LA ŁA SIA KHA SA HA KSIA 

*** SIDDHAM,  to wywodząca się z sanskrytu nazwa pisma. W tłumaczeniu oznacza pismo siddhów, czyli doskonałych, spełnionych. Używali tego pisma przede wszystkim do zapisywania swoich nauk i praktyk. Zachodnich orientaliści uważają, że pismo to utworzono na bazie pisma Brahmi. Stało się również  podstawą dla alfabetu Devanagari, który ewoluował tworząc sanskryt i wiele innych języków indyjskich. Więcej informacji o językach indyjskich: ich podziale, charakterystyce i historii można znaleźć tutaj.